2011. április 15., péntek

cSiGA-BiGa (NE) gYeRe Ki!!

Kérlek...

Ezeket a csigákat kb egy fél nm területről gyűjtöttem össze. Lévén, hogy ez a fél nm pont a kiskertemben volt található!
Való igaz, hogy nagyon édesek, meg minden, de amikor már az én! virágjaimat dézsmálják, az én!, saját kézzel ültetett és végre megfakadt virágjaim levelét eszik le és teszik életképtelenné azt a szerencsétlen növényt, csak azért, hogy falánkságukat kielégítsék, ez már úgy érzem mégiscsak sok!
Arról nem beszélve, hogy már azt se tudjuk, hova merjünk lépni, hogy ne menjen szét egy a lábunk alatt. Nagyon kellemetlen lenne az a hang meg érzés...
merthát a fű tele van velük, a kiskert tele van velük, a feljárat is tele van velük!!, a fák töve is tele van velük...egyszóval mindent uralnak!
Na jó, ha már így van, hogy előjöttek, legalább megfigyelem őket. Az aprókat és nagyokat, a barna házasokat és a fehér (kopott) házasokat (gondolom ezek az öregebbek).

Azt is lefényképeztem, amint egy tekintélyes csigabigapéldány épp nagy mohón kebelez be egy hóviráglevelet.

Egyébként D.vel komolyan fontolóra vettük, hogy darált-csiga üzemet létesítünk francia módra. Egy kis darálás, fűszerezés, aztán vissza a házába és már mehet is az elit éttermekbe. Állítólag nagy pénz van benne és az íze sem megvetendő. Az adottságok megvannak hozzá....

4 megjegyzés:

marti írta...

oooh, most mar ertem a david koltoi kerdeset, marmint hogy szeretem-e a csigakat?

hmmm nem tartoznak a kedvenceim koze....es mivel nagyon dragak is...

amugy allitolag vanvalami modszere annak, hogy ne legyen sok csiga a kertben...kulombozo novenyeket egymas melle kell ultetni(azt nem tudom milyeneket, sajan) de 1x olvastam valami kerteszkedos konyvben....
utana kell nezni...addig is jo csigabigazast... :)

Lea Mónika írta...

hehe..koszi a nagyszeru infot es a hasznos tippet!:))
egyebkent tenyleg nem art ha utananezek....:)

Mike Adina írta...

tán hamut kell szórni a földre, azt nem szeretik, de létezik ellenszer a bótban...

natikrisz írta...

Anyum bevált módszere: sört tesz nekik egy alacsony tálba. Belemásznak és ez lesz a végük.

Sörsír. :)